برخی قیمت ها در سایت به روزرسانی نشده اند ، برای استعلام قیمت ها لطفا تماس بگیرید.
فرمت

آشنایی با انواع فایل های ویدئویی: کدک ها، کانتینرها و خروجی ها

در حالی که انواع مختلفی از فایل‌های ویدئویی وجود دارد که شامل کدک‌ها و کانتینرها می‌شوند، انتخاب صحیح آن لازم نیست پیچیده باشد – اما مطمئناً می‌تواند چنین باشد.

بیایید به این موضوع بپردازیم و سعی کنیم تا پایان این پست همه چیز را ساده کنیم!

کدک ها (برای فشرده سازی)

ممکن است هنگام مراجعه به فایل های ویدئویی عبارت video codec را شنیده باشید.

کدک به سادگی نرم افزاری است که ویدیوی شما را فشرده می کند تا بتوان آن را ذخیره و پخش کرد. این می تواند سیگنال صوتی یا تصویری را برای انتقال دیجیتالی و فشرده کند و سیگنال دریافتی را برای دریافت به صدا یا تصویر تبدیل کند.

در حالی که کلمه “فشرده سازی” می تواند تصاویری از ویدئوهای پیکسلی را تداعی کند، این فرآیند با دوربین های دیجیتال مدرن هم ضروری و هم کارآمد است. این به شما اندازه فایل های بسیار کوچکتر با حداقل کاهش کیفیت را می دهد. فشرده سازی دوست شماست! برای فشرده سازی یک ویدیو، فایل شما باید کدک مربوطه را نیز داشته باشد.

کدک فایل ویدیوی اصلی شما اغلب توسط دوربین یا ضبط کننده صفحه تعیین می شود که ممکن است در تنظیمات دوربین خود کنترلی روی آن داشته باشید یا نداشته باشید.

رایج ترین کدک شامل h.264 است که اغلب برای ویدیوهای دیجیتال با کیفیت بالا و توزیع محتوای ویدیویی استفاده می شود. همچنین توجه به نرخ بیت که به مقدار داده ذخیره شده برای هر ثانیه از رسانه ای که پخش می شود اشاره دارد.

هرچه نرخ بیت بیشتر باشد، فشرده سازی کمتری دارد که در کل کیفیت بالاتری را به همراه دارد. توجه داشته باشید که هرچه نرخ بیت بیشتر باشد، حجم فایل بزرگتر است. فایل های بزرگتر به خودی خود ممکن است مشکلی نداشته باشند، اما وقتی در اندازه مخاطب ضرب شوند، می توانند مشکلات پهنای باند ایجاد کنند که بر ارائه دهندگان خدمات اینترنت و کاربران تأثیر می گذارد.

کانتینرها (پسوند فایل)

وقتی در مورد انواع فایل های ویدئویی صحبت می شود، بیشتر مردم به ظروف فایل اشاره می کنند. کانتینر فایلی است که حاوی ویدیو، جریان‌های صوتی و هر فایل زیرنویس بسته است.

معمولاً یک کانتینر پسوند فایل نامیده می شود زیرا اغلب در انتهای نام فایل ها دیده می شود (به عنوان مثال filename.mp4). کانتینرهای محبوب ویدیویی (فقط تصویری) شامل mp4.، .mov، یا avi. هستند، اما موارد بسیار بیشتری نیز وجود دارد.

صدا در واقع از کدک های خود استفاده می کند. اغلب اوقات، دوربین فیلمبرداری شما محفظه فایل ویدیوی اصلی شما را نیز تعیین می کند. دوربین‌های DSLR Canon ما .mov را روی کارت حافظه ضبط می‌کنند، با این حال، دوربین‌های فیلم‌برداری کانن ما می‌توانند AVCHD یا MP4 را انجام دهند که می‌توان آن‌ها را در منوی تنظیمات دوربین تغییر داد.

ویرایشگرهای ویدئویی مدرن از پذیرش انواع ظروف، به ویژه از برندهای معروف دوربین، خوشحال خواهند شد.

انتخاب کانتینر برای صادرات

وقتی زمان صدور ویدیوی خود پس از ویرایش فرا می رسد، به احتمال زیاد وظیفه انتخاب نوع فایل (کانتینر) بر عهده شما خواهد بود. هنگام صادرات یک ویدیو برای وب، MP4 بهترین گزینه شما خواهد بود!

گاهی اوقات، ممکن است لازم باشد بسته به جایی که قصد دارید ویدیوی خود را میزبانی کنید، از یک ظرف متفاوت استفاده کنید. اگر در حال ایجاد یک ویدیو برای مشتری هستید، همیشه بررسی کنید که آیا آنها به نوع فایل خاصی نیاز دارند یا خیر. اگر مطمئن نیستید، MP4 تقریباً برای هر پلتفرمی کار خواهد کرد.

خروجی های از پیش تعیین شده

برای ساده کردن کارها و حذف حدس و گمان، بسیاری از ویرایشگرهای ویدیو دارای تنظیمات پیش‌فرض برای صادرات با تنظیمات ایده‌آل هستند.

برای مثال Camtasia دارای چندین خروجی MP4 است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک پیش تنظیم برای وضوح ویدیوی خود و یک پوشه برای ذخیره آن انتخاب کنید. یا، واسطه را قطع کنید و با ارسال مستقیم ویدیوی خود به یک پلتفرم ابری مانند Google Drive یا YouTube، از تعیین یک خروجی صرفنظر کنید. فایل شما در بهترین تنظیمات برای پلتفرم انتخابی کدگذاری می‌شود، بنابراین تنظیمات کمتری برای نگرانی وجود دارد.

انواع فرمت های ویدئویی چیست؟

انواع مختلفی از فرمت های ویدئویی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. در اینجا برخی از محبوب ترین گزینه ها آورده شده است:

MP4 (MPEG-4 Part 14) رایج ترین نوع فرمت فایل ویدیویی است. اغلب برای ذخیره ویدئو و صدا استفاده می شود، اما می تواند برای ذخیره داده های دیگر مانند زیرنویس ها و تصاویر ثابت استفاده شود. MP4 برای ویدیوهای ارسال شده در یوتیوب، فیس بوک، توییتر و اینستاگرام به خوبی کار می کند.

MOV (فیلم QuickTime) ویدئو، صدا و جلوه های با کیفیت بالا را ذخیره می کند. این فایل ها معمولاً در قسمت بزرگتر قرار دارند. فایل های MOV از الگوریتم فشرده سازی اختصاصی اپل استفاده می کنند.

فایل‌های WMV (ویندوز مدیا نمایشگر) کیفیت ویدیویی خوب و اندازه فایل بزرگ مانند MOV را ارائه می‌دهند. این فرمت فایل توسط مایکروسافت برای Windows Media Player توسعه یافته است. یوتیوب از WMV پشتیبانی می کند و کاربران اپل می توانند این ویدیوها را مشاهده کنند، اما باید Windows Media Player را برای اپل دانلود کنند.

AVI (Audio Video Interleave) تقریباً با هر مرورگر وب در ماشین‌های Windows، Mac و Linux کار می‌کند. AVI بالاترین کیفیت و همچنین بزرگترین اندازه فایل را ارائه می دهد. توسط YouTube پشتیبانی می شود و برای تماشای تلویزیون به خوبی کار می کند.

FLV، F4V و SWF فرمت‌های ویدئویی فلش هستند که برای Flash Player طراحی شده‌اند، اما معمولاً برای پخش ویدیو در YouTube استفاده می‌شوند. فلش توسط دستگاه های iOS پشتیبانی نمی شود.

فرمت های WEBM یا HTML5 برای ویدیوهای جاسازی شده در وب سایت تجاری یا شخصی شما بهترین هستند. اینها فایل های کوچکتری هستند که به سرعت بارگیری می شوند و به راحتی پخش می شوند.

چگونه فرمت یک فایل ویدئویی را بدانم؟

همانطور که گفتیم، انواع مختلفی از فرمت های ویدئویی وجود دارد. اما اگر در حال دانلود آن از یک صفحه وب هستید، چگونه می‌توانید نام پسوند یک فایل ویدیویی را بدانید؟

همه چیز بستگی به جایی دارد که یک ویدیو را دانلود می کنید. اگر از یوتیوب دانلود می کنید، قالب باید .flv (فیلم فلش) باشد. اگر از همان سایت دانلود می کنید، فرمت ها هماهنگ خواهند بود.

اگر هنوز نمی توانید قالب را تعیین کنید، روی صفحه وب کلیک کنید، منبع را مشاهده کنید و مکان جاسازی ویدیو را در صفحه پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی