برخی قیمت ها در سایت به روزرسانی نشده اند ، برای استعلام قیمت ها لطفا تماس بگیرید.
work

مهارت های کاری که باید بعد از کووید-۱۹ داشته باشید

از زمان ورود ویروس کرونا به ایالات متحده، حدود ۲۵ میلیون نفر شغل خود را از دست داده اند و اقتصاد ایالات متحده در رکود است. واقعاً هیچ کس نمی داند تا چه مدت به این شکل باقی خواهد ماند. با این حال، در نهایت، اقتصاد بهبود می یابد، و استخدام کنندگان یک بار دیگر به دنبال پر کردن تمام آن موقعیت های خالی خواهند بود.

به گفته مجمع جهانی اقتصاد، کارکنان باید مجموعه مهارت های گسترده تری داشته باشند، مهارتی که شامل فرآیندهای فکری آینده نگر و حل مسئله باشد.

برای اینکه خود را بهتر برای اولین مصاحبه آماده کنید، همین الان شروع به توسعه مهارت های زیر کنید.

۱٫ پیش بینی

پیش‌بینی یکی از با ارزش‌ترین مهارت‌هایی است که می‌توانید در محل کار داشته باشید و امروزه، استخدام‌کنندگان به دنبال داوطلبانی هستند که بر این مهارت تسلط داشته باشند. از نظر پیش بینی روزمره، عملاً همه این مهارت را دارند. هر روز صبح از خواب بیدار می شوید و پیش بینی می کنید که چه اتفاقی خواهد افتاد.

به عنوان مثال، شاید شما تغییری در بازار را پیش بینی می کنید، بنابراین طرح کسب و کار خود را محور قرار می دهید. در مقیاس کمی کوچک‌تر، فرض کنید فکر می‌کنید زمانی برای بستن یک فروش ندارید، بنابراین اولویت‌های خود را برای روز تعیین می‌کنید تا اطمینان حاصل کنید که آن را قبل از پایان روز کاری بسته‌اید. از آنجایی که شما این رویدادها را بر اساس سیگنال های آینده احتمالی پیش بینی کرده اید، بهتر است برای رویارویی با آنها آماده باشید.

۲٫ سازگاری

البته، استخدام‌کنندگان همچنین به دنبال استخدام افرادی هستند که اگر پیش‌بینی‌شان نادرست بود و اوضاع به سمت جنوب پیش می‌رفت، می‌توانستند وفق دهند. سازگاری به شما این امکان را می دهد که فرصت را در یک موقعیت ببینید و همچنان از خلاقیت و انعطاف پذیری استفاده کنید، حتی اگر شرایط فعلی تاریک به نظر برسد.

همانطور که مردم و صنایع شروع به سازگاری مجدد با زندگی پس از همه گیری می کنند، سوار شدن بر موج تغییر بسیار مهم است. سازگاری مهارت مهمی است که کارفرمایان به سمت موقعیت های دورتر، تغییر مقررات اداری یا استراتژی های رشد جدید پس از COVID-19 حرکت می کنند. مهمتر از همه، طرح‌های جدید واکنش اضطراری در اولویت پروتکل‌های جدید برای آشنایی با آنها خواهد بود.

۳٫ سواد آینده

به طور کلی، سواد به توانایی خواندن و نوشتن اشاره دارد و شرکت ها مطمئناً به افرادی نیاز دارند که بتوانند هر دو را انجام دهند. امروزه، کارفرمایان همچنین به دنبال کسانی هستند که سواد آینده دارند، یا کارمندانی که بتوانند آینده را تصور کنند و بفهمند چرا انجام این کار ضروری است. همانطور که این بیماری همه گیر نشان می دهد، جهان می تواند در عرض چند روز تغییر کند و به همراه آن، اقتصاد جهانی نیز تغییر کند. بنابراین، استخدام کسانی که بتوانند بر تعصب فعلی غلبه کنند و آینده‌ای را تصور کنند که تعداد کمی آن را محتمل می‌دانند، ضروری است.

این اصطلاح همچنین شامل سواد مالی و دیجیتال می شود زیرا هر دو شامل تصور و استفاده از قدرت آینده است. کارکنانی که می توانند آینده های جایگزین را تصور کنند، بهتر می توانند یک تجارت را برای بحران های آینده آماده کنند. با این حال، در حال حاضر یک شکاف بزرگ در مهارت های دیجیتال وجود دارد، به خصوص در بریتانیا، که در آن اقتصاد به ۷۵۰۰۰۰ نفر دیگر نیاز دارد که در آینده با سواد فناوری های اینترنتی آشنا شوند.

۴٫ تفکر سیستمی

تقریباً هر چالشی که COVID-19 ارائه کرده است سیستم ها را تحت تأثیر قرار داده است. در سطح فردی، دیدن تصویر بزرگ و درک واقعی اینکه چقدر این تأثیرات گسترده هستند، ممکن است دشوار باشد. با این حال، متفکران سیستم دقیقاً این کار را انجام می دهند. آنها محدوده، اجزای متحرک و روابط درون یک سیستم و نحوه اتصال همه چیز را درک می کنند. علاوه بر این، متفکران سیستمی الگوهای کامل را از طریق توضیحات دقیق برای دیگران روشن می کنند و می توانند در کنار دیگران برای تدوین راه حل های ممکن کار کنند.

به عنوان مثال، کسی که تنها نگرانی او احتمالاً لحظه حال است، عواقب اقدامات خود و اینکه چگونه انتخاب هایش بر همکاران، مشتریان و کل تجارت آنها تأثیر می گذارد را در نظر نمی گیرد. به همین ترتیب، کارمندان بدون ذهنیت سیستمی نمی توانند درک کنند که COVID-19 چگونه بر همه جنبه های شرکت تأثیر گذاشته است. آنها همچنین قادر نخواهند بود هر بخش متحرک و جزء را برای بحران بعدی آماده کنند – زیرا مطمئناً بیشتر خواهد بود.

۵٫ آینده نگری استراتژیک

هنگامی که این سیستم ها را کاملاً درک کردید، می توانید پیش بینی ها و مهارت های سواد آینده خود را برای تصور سناریوهای آینده و تأثیر آنها در مقیاس کوچک و جهانی تقویت کنید. سپس، می‌توانید انتخاب‌ها و تصمیم‌هایی داشته باشید که بر نحوه تکامل و تغییر کسب‌وکار شما – و جهان – تأثیر بگذارد. به این مهارت آینده نگری استراتژیک می گویند.

آینده نگری استراتژیک به شما این امکان را می دهد که نتایج احتمالی، احتمالی و ترجیحی آینده و پیامدهایی که ممکن است داشته باشند را پیش بینی یا تصور کنید. علاوه بر این، به شما و کسب و کارتان فرصتی برای دفاع از خود در برابر نتایج ضعیف می دهد. در نهایت، آینده نگری شما می تواند شرکت را نجات دهد – یا میخ نهایی در تابوت ضرب المثل باشد.

اگر می خواهید مهارت های آینده نگری استراتژیک خود را تقویت کنید، بزرگی تهدیدات بالقوه برای کسب و کار اصلی خود را در نظر بگیرید. این تهدید ممکن است هر چیزی باشد، از نوآوری گرفته تا یک بیماری همه گیر دیگر. سپس، توانایی فعلی و آینده شرکت خود را برای پاسخ به این تهدید بالقوه، انطباق با آن و سرمایه گذاری بر روی آن تجزیه و تحلیل کنید. اگر متوجه هر گونه حفره ای در استراتژی های دفاعی خود شدید، برای بهبود یا اصلاح آنها تلاش کنید.

از واکنش پذیری تا انتظار

در حالی که برخی از کسب و کارها برای وضعیتی شبیه به بیماری همه گیر که اکنون در حال تجربه آن هستیم آماده شده بودند، اکثر آنها این کار را نکردند. افت در اقتصاد گواه کافی برای آن است. اکنون، کسب‌وکارهای کوچک و شرکت‌های بزرگ باید تکه‌های این همه‌گیری را انتخاب کنند و اساساً به هنگام گسترش آن به همه‌گیری واکنش نشان دهند.

علاوه بر این، با مشکلات بیشتر، پیوستن به تیمی که به آینده می نگرد و برای تخیل ارزش قائل است، بهترین مکان برای کار خواهد بود و امنیت شغلی بیشتری را به شما ارائه می دهد. این برد-برد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی