برخی قیمت ها در سایت به روزرسانی نشده اند ، برای استعلام قیمت ها لطفا تماس بگیرید.
the best fonts

روانشناسی فونت در انتشارات

تجزیه و تحلیل روانشناسی فونت بدون توجه به نقش آن در انتشار، به ویژه روزنامه ها، کتاب ها و مجلات، کامل نخواهد بود.

نقش فونت و تایپوگرافی در نوشتار تحت تأثیر تاریخ است. از طریق تذهیب و معرفی ماشین چاپ می‌توانیم به لوح‌های سومری حکاکی‌شده برگردیم.

نحوه درک خوانندگان از فونت ها در خواندن در درجه اول یک فرآیند ناخودآگاه است اما همچنان بسیار مهم است. از طریق فرآیندهای آزموده شده، طراحان انتشارات از اصول طراحی پیروی می کنند تا اثرات روانی فونت ها را در خواندن مطالب به حداکثر برسانند.

بیایید نگاه دقیق تری بیندازیم.

روزنامه ها

فونت های روزنامه در لیست اول قرار دارند زیرا مدت زیادی است که با تغییرات اندک در دسترس بوده اند. فونت عنوان سه روزنامه در نمودار زیر از فونت Blackletter به سبک قدیمی استفاده می کند که به آن انگلیسی قدیمی یا گوتیک نیز می گویند.

چرا این نشریات پس از مدت ها همچنان از همان فونت ها استفاده می کنند؟ زیرا خوانندگان به این فونت ها دلبستگی عاطفی دارند و احساس ارتباط می کنند.

رمان و کتاب چاپی

دو سطح اولیه روانشناسی قلم در کتاب های چاپی وجود دارد، جلد و صفحات داخلی. روی جلد، تایپوگرافی در طرح به خواننده کمک می کند تا احساس کند کتاب چه داستانی را روایت می کند.

فونت در صفحات کمی متفاوت است. باید خوانا و مرتبط باشد. برخی از فونت‌ها، مانند Garamond، انتخاب مطمئنی برای کتاب‌های چاپی هستند، همانطور که Arial و Verdana برای اسناد دیجیتال ایده‌آل هستند.

گرافیک زیر از یک نوع ریخته گری است که مجموعه ای از فونت ها را ارائه می دهد که مخصوص صفحات چاپی یک کتاب طراحی شده اند. این فونت خاص Essay Text نام دارد و خواندن آن با جریان خوب و حداقل تلاش آسان است.

وقتی متن متن در یک کتاب به خوبی تنظیم شود – در اندازه عالی و با چیدمان دلپذیر – می تواند تفاوت زیادی در احساسی که داستان در کتاب ایجاد می کند ایجاد کند.

به این فکر کنید که خواندن یک نسخه چاپی در آریال با کتابی با فونتی مانند متن Essay چقدر متفاوت است. دومی بسیار لذت بخش تر است.

مجلات و پوستر

مجلات و پوسترها شکاف خلاقانه بین کتاب ها و آزادی کامل خلاقانه را، هم از نظر تایپوگرافی و هم از نظر طراحی در طرح های کلی طراحی، پر می کنند.

به مجلات و پوسترها نگاه کنید تا متوجه شوید که طراحان با تایپ مرزها را در کجا جابجا می کنند. در این موارد، استفاده از روانشناسی فونت حس شگفتی یا هیجان بصری را القا می کند.

هیچ اقدامی برای خواننده وجود ندارد که جز لذت بردن از لحظه یا مرتبط ساختن آن با شخصیت، علاقه و ناپسندی خود، در آن شرکت کند.

کتابهای الکترونیکی

روان‌شناسی قلم در کتاب‌های الکترونیکی، کتاب‌های چاپی و مجلات دیجیتال تجربی را با هم ترکیب می‌کند. برای این انتشارات، فونت ها باید خوانایی بالایی در صفحه های دیجیتال داشته باشند.

حتی اگر سری‌های ساده برای خواندن متن چاپی بهتر هستند، sans serif برای متن دیجیتال بهتر است. با این حال، جدیدترین دستگاه‌ها با صفحه‌نمایش باکیفیت می‌توانند سریف‌ها را به خوبی مدیریت کنند.

روانشناسی قلم در سرگرمی

در مرحله بعد، بیایید در مورد روانشناسی فونت در فضای سرگرمی صحبت کنیم، دو برنامه تلویزیونی کلاسیک که از تایپوگرافی به عنوان بخشی از هویت خود استفاده می کردند.

بسیاری از برندها در این فضا فونت های مخصوص به خود را ایجاد می کنند و پس از شناخته شدن، طراحان فونت را دوباره ایجاد می کنند تا هر کسی بتواند از آن استفاده کند.

به عنوان مثال، فونت دیزنی، فونت Netflix و فونت Simpsons همگی دسته های رایج در فهرست های فونت رایگان هستند. این فونت ها ارتباط مستقیم بالایی برای خوانندگان دارند، بنابراین با احتیاط از آنها استفاده کنید.

سیمپسونها

به لوگوی The Simpsons نگاه کنید. حروف شبیه شخصیت‌های سیمپسون‌ها به نظر می‌رسند، به‌ویژه خانواده هومر سیمپسون اگر چشم‌تان را نگاه کنید.

این لوگو نمایش دیجیتالی از عناوین سکانس آغازین سیمپسون ها توسط مت گرونینگ است. به علاوه، تضاد قوی با لایه بندی رنگ، درست مانند انیمیشن ها، وجود دارد.

تعداد زیادی فونت به سبک سیمپسون ها وجود دارد که از دست خط مت گرونینگ برای نمایش الهام گرفته شده است. آنها به درستی فونت های سیمپسون نامیده می شوند.

بریکینگ بد

یکی دیگر از برنامه های تلویزیونی با روانشناسی فونت بصری و تداعی کننده، Breaking Bad است. لوگوی نمایش از چیزی شبیه به دو مربع از جدول تناوبی و بقیه کلمه با فونت آخرالزمانی گرانج تشکیل شده است.

این ترکیب کار فوق العاده ای در بیان یک داستان بصری از آنچه نمایش درباره آن است انجام می دهد. یک معلم شیمی با یک فروشنده مواد مخدر همکاری می کند تا بهترین داروی جهان را بسازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی