برخی قیمت ها در سایت به روزرسانی نشده اند ، برای استعلام قیمت ها لطفا تماس بگیرید.
word-image

بهترین نرم افزارهای طراحی برای رشته ی مهندسی مکانیک

در این پست، ما قصد داریم بر روی بهترین نرم افزار طراحی تمرکز کنیم که به مهندسان صنایع کمک می کند تا قطعات فنی پروژه های مهندسی مکانیک را بسازند. همچنین تمام مزایای تجسم سه بعدی و پرینت سه بعدی برای پروژه های مهندسی مکانیک را خواهیم دید. تغییر پسورد ایمیل یاهو روش ساده ای دارد که در اینجا توضیح داده شده است.

کتیا

Catia یک نرم افزار حرفه ای است که توسط Dassault Systèmes توسعه یافته است. این برنامه که بیشتر برای پروژه های هوافضا استفاده می شود، به ویژه برای طراحی های پیچیده و دقیق مفید است. با این برنامه می توانید روی هر محصولی کار کنید. اگر شما یک مهندس هستید، کاملاً انتظارات شما را برآورده می کند تا مدل های ۳D CAD خود را ایجاد کنید و واقعاً برای پروژه های مهندسی مکانیک عالی است.

ProE

ProE (همچنین به عنوان PTC Creo یا Creo Parametric شناخته می شود) توسط Parametric Technology Corporation توسعه یافته و یک ابزار نرم افزار طراحی مهندسی است. این نرم افزار سه بعدی CAD است که مدل سازی مونتاژ، تحلیل اجزای محدود، مدل سازی سطح NURBS، اما همچنین ویژگی های فوق العاده ای را که به طراحان مکانیکی اختصاص داده شده است، ارائه می دهد. این یک راه‌حل نرم‌افزاری خوب و کامل برای انجام نمونه‌سازی سریع برای قطعات مکانیکی شما و همچنین تولید محصولات نهایی شما است.

Mathematica

Mathematica یک سیستم محاسباتی فنی است که می تواند به طور کامل به شما امکان ایجاد قطعات جامد برای قطعات مکانیکی پرینت سه بعدی آینده خود را بدهد. ویژگی های پیشرفته ای مانند تجسم داده های دو بعدی و سه بعدی، عملکرد و ابزارهای تصویرسازی جغرافیایی و انیمیشن را ارائه می دهد. این برنامه به ویژه برای هر پروژه علمی، ریاضی یا مهندسی مناسب است. حذف اکانت جیمیل از گوشی اندروید

Alibre

Alibre یک ابزار نرم افزار پارامتریک CAD است که به سیستم های مکانیکی اختصاص داده شده است. امکان استفاده از این برنامه سه بعدی برای ایجاد قطعات کاملاً پیچیده وجود دارد. این نرم افزار مکانیکی ابزار رندر خوبی نیز دارد.

این ابزار نرم‌افزاری سه بعدی دارای ویژگی‌های عالی است که برای توسعه، نمونه‌سازی یا تولید همه پروژه‌های شما عالی است.

TurboCAD Deluxe

این نرم افزار مهندسی مکانیک ویژگی های بسیار متفاوتی را ارائه می دهد. منحنی یادگیری آسانی دارد، اما در عین حال بسیار قدرتمند است. شما قادر خواهید بود در دو بعدی و سه بعدی کار کنید، رابط کاربری را سفارشی کنید و از ابزارهای مکانیکی مناسب برای پروژه های مهندسی استفاده کنید.

طراحان محصول همچنین از گزینه های رندر مانند مواد مختلف و نور بهره مند خواهند شد. آنها قادر خواهند بود تجسم های فوتورئالیستی تولید کنند. علاوه بر این شما می توانید به راحتی کار خود را با سایر نرم افزارهای سه بعدی مانند اتوکد یا اسکچ آپ به اشتراک بگذارید. همچنین مدل های سه بعدی شما را می توان با TurboCAD Deluxe برای پرینت سه بعدی آماده کرد.

اتوکد مکانیکی

Autodesk کلاسیک های مدل سازی سه بعدی را تولید می کند و اتوکد قطعا یکی از آنهاست. همانطور که نرم افزار سه بعدی مهندسی مکانیک تکامل می یابد، این برنامه نیز تکامل می یابد. Autodesk نسخه ای را تولید کرد که ابزارهای قابل اعتماد و عملکرد اتوکد را با ابزارهای مکانیکی سفارشی ترکیب می کند: AutoCAD Mechanical.

این برنامه سه بعدی به شما امکان می دهد مدل های CAD را مستند کنید، از ابزارهای جزییات ترسیم مکانیکی استفاده مجدد کنید، همچنین می توانید مستطیل ها را از روبان ایجاد کنید، گروه های لایه را بازیابی و ایزوله کنید و موارد دیگر. مهمتر از همه، AutoCAD Mechanical یک کتابخانه عظیم (بیش از ۷۰۰۰۰۰) از قطعات استاندارد و پشتیبانی استانداردهای بین المللی پیش نویس را در اختیار شما قرار می دهد. این یک تغییر واقعی بازی در دنیای مهندسی مکانیک است.

FreeCAD

این نرم افزار مدل سازی سه بعدی شبیه به SolidWorks، اما رایگان و متن باز است. FreeCAD با توجه به نیازهای کاربران، طیف گسترده ای از ابزارها را برای کاربردهای مهندسی مکانیک و طراحی محصول ارائه می دهد.

FreeCAD یک نرم افزار پارامتریک سه بعدی است که به شما این امکان را می دهد تا با رفتن به تاریخچه مدل، به راحتی آن را ویرایش کنید. این یک نرم افزار خوب برای مبتدیان است، اما همچنان گزینه های حرفه ای را در اختیار کاربران پیشرفته CAD قرار می دهد. کارشناسان چاپ سه بعدی ما تجربه دست اولی با FreeCAD دارند، زیرا ما از آن برای آموزش استفاده کردیم: نحوه طراحی قطعات به هم پیوسته.

SolveSpace

SolveSpace یکی دیگر از نرم افزارهای پارامتریک ۲D/3D است. این یک برنامه سه بعدی عالی برای تهیه داده های CAM، طراحی مکانیسم ها، استفاده از صفحه و هندسه جامد است.

ویژگی های کلیدی SolveSpace عبارتند از: محدودیت ها و ابعاد در فاصله، فاصله پیش بینی شده، طول در واحدهای امپریال و متریک، و ابزارهای مختلف طراحی. شما همچنین می توانید مدل های خود را تجزیه و تحلیل کنید. علاوه بر همه اینها، می توانید پروژه های خود را برای چاپ سه بعدی آماده کنید.

DesignSpark Mechanical

این نرم افزار مدل سازی سه بعدی یک برنامه سه بعدی رایگان است که به مهندسان و سازندگان مکانیک امکان می دهد تا به لطف طیف گسترده ای از ابزارها، نمونه های اولیه سریع و پروژه های مهندسی معکوس را تولید کنند.

DesignSpark Mechanical به طور یکپارچه در جریان کار فعلی شما ادغام می شود. در کل فرآیند طراحی، از طرح ها، نمونه سازی سریع تا تولید نهایی کار کنید. همچنین به شما این امکان را می دهد که پروژه های خود را برای چاپ سه بعدی آماده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی