برخی قیمت ها در سایت به روزرسانی نشده اند ، برای استعلام قیمت ها لطفا تماس بگیرید.
پزشک

راهنمای پزشکی برای یک قرار ملاقات خوب

رفتن به دکتر مورد علاقه اکثر مردم نیست. اما این بخشی از سالم ماندن است (بخش اصلی دیگر این است که چه می خورید و چقدر ورزش می کنید). بنابراین ممکن است بیشترین بهره را از آن ببرید. اغلب اطرافیان یک پزشک از او می پرسند که چگونه از یک ویزیت پزشکی بهترین استفاده را ببرند. در اینجا توصیه نحوه انجام این کار را توضیح می دهیم. بهترین جراح زیبایی سینه تهران

انتخاب پزشک

خواه فقط چک می‌کنید تا مطمئن شوید همه چیز در مسیر درست است، یا علامت خاصی دارید که نگران آن هستید، انتخاب پزشک اولین قدم است. استفاده از روغن کنجد برای تقویت مو

انتخاب شما

این روزها، انتخاب یک مخلوط کن راحت تر از یک پزشک است. وب‌سایت‌های بی‌پایان لوازم خانگی را مقایسه و مقایسه می‌کنند، اما همین نوع سایت‌ها اطلاعات محدودی را برای کمک به انتخاب پزشک ارائه می‌دهند. نظرات اغلب منعکس کننده مواردی هستند که به راحتی مشاهده می شوند، مانند زمان انتظار و دوستی کارکنان مطب، که تأثیر کمی بر خوب بودن یک پزشک دارد. می‌توانید به این سایت‌های رتبه‌بندی آنلاین نگاهی بیندازید، اما مطمئن شوید که آنها را با مقدار زیادی نمک همراهی کنید.

شما همچنین باید با شرکت بیمه خود بررسی کنید – ببینید کدام پزشکان در شبکه هستند و در موقعیت مناسبی قرار دارند. اگر بیمه ندارید، به کلینیک ها و مراکز درمانی محلی مراجعه کنید. قبل از رزرو وقت، حتماً در مورد هزینه های آنها بپرسید.

اگر به دنبال یک متخصص برای انجام یک روش خاص (مانند تعویض مفصل ران، جراحی آب مروارید، بیوپسی با هدایت CT یا جراحی دریچه قلب هستید)، به دنبال پزشکی باشید که تعداد زیادی از آنها را انجام دهد. وقتی صحبت از روش های پزشکی پیچیده می شود، بیشتر بهتر است. تجربه پزشک با عوارض کمتری برای بیمارانش مرتبط است. Propublica وب سایتی ایجاد کرده است که میزان عوارض (و میزان مرگ و میر) را برای جراحانی که در ایالات متحده هشت عمل جراحی انتخابی رایج را انجام می دهند، منتشر می کند. Medicare همچنین دارای یک وب سایت (Physician Compare) است که نمرات عملکرد پزشکان را در معیارهای مختلف کیفیت گزارش شده توسط خود منتشر می کند. با این حال، این نیز باید با یک دانه نمک مصرف شود.

برای تخصص های غیر مبتنی بر رویه (که گاهی به آن تخصص های شناختی می گویند، مانند پزشکی داخلی، اطفال، روانپزشکی یا بیماری های عفونی) آمار قابل مقایسه ای وجود ندارد زیرا موارد مشخص کمتری برای اندازه گیری وجود دارد. اگر متخصصان پزشکی را می شناسید، می توانید از آنها بخواهید که پزشک مورد اعتماد خود را که به عنوان یک شنونده خوب و یک فرد متفکر شناخته می شود، توصیه کنند.

از دوستانی که تجربه زیادی در ارتباط با سیستم پزشکی دارند بپرسید – در اینجا چیزی که توصیه می کنم به دنبال آن باشید:

دکتری که وقتش را صرف صحبت کردن با شما می کند، برخلاف این که به شما این حس را بدهد که در یک فست فود هستید.

پزشکی که بیماران خود را در تصمیم گیری درگیر می کند، به جای اینکه صرفاً فهرست کارهایی را که باید انجام دهید، به صدا در می آورد.

پزشکی که می توانید از طریق تلفن یا از طریق ایمیل امن با او در تماس باشید.

برای بیماری های غیر معمول، تحقیق اینترنتی انجام دهید تا ببینید آیا پزشکانی وجود دارند که تمرکز اصلی آنها بر آن بیماری است یا خیر. پزشک مراقبت های اولیه شما همچنین می تواند شما را به مؤسساتی راهنمایی کند که ممکن است تجربه خاصی با شرایط خاص داشته باشند.

عمل چقدر بزرگ است؟

برخی از بیماران صمیمیت یک عمل کوچک را ترجیح می دهند. مزایا شامل آشنایی با تمام کارکنان و معمولاً بوروکراسی کمتر است. سایر بیماران تمرینات بزرگی را ترجیح می دهند که راحتی بسیاری از تخصص ها را زیر یک سقف ارائه می دهد. در نهایت اینکه پزشک فردی شما چه کسی است مهمتر از عملی است که برای آن کار می کند. اما تمرین‌های مختلف حالات متفاوتی دارند، اگرچه ممکن است تا زمانی که واقعاً یک بیمار نباشید، نتوانید آن را حس کنید.

یکی دیگر از گزینه‌های این روزها – هرچند بسیار گران‌تر – مدل «مراقبت اولیه مستقیم» است (که گاهی به عنوان داروی «دربان» شناخته می‌شود). در این نوع تمرین، شما هزینه نگهدارنده سالانه می پردازید، اما ویزیت های طولانی تر و دسترسی آسان تر به پزشکان خود را دریافت می کنید.

چقدر هزینه دارد؟

از نظر هزینه، اغلب اولین چیزی نیست که می خواهید به آن فکر کنید، به خصوص اگر با یک علامت نگران کننده سر و کار دارید، اما مهم است که آگاه باشید که چگونه انتخاب های مختلف ممکن است بر نتیجه شما تأثیر بگذارد. وب سایت شرکت بیمه شما ممکن است یک ابزار آنلاین برای مقایسه هزینه انجام همان روش یا ملاقات با پزشکان مختلف ارائه دهد. اگر بیمه خود را از طریق کارفرمای خود دریافت می کنید، بخش منابع انسانی شما ممکن است بتواند شما را در مورد برخی از این ابزارها راهنمایی کند.

تماس گرفتن با شرکت بیمه هرگز آسان نیست، اما اگر به نکات فنی طرح سلامت خود مانند پرداخت های مشارکتی، فرانشیزها و بیمه مشترک و مواردی مانند مراقبت های پیشگیرانه، سلامت روان، فیزیوتراپی بازپروری مواد مخدر و ارجاعات خارج از شبکه تحت پوشش قرار می گیرند.

اگر بیمه ندارید و از جیب خود پرداخت می کنید، ضروری است که قبل از قرار ملاقات خود با دفتر تماس بگیرید زیرا هزینه ها می تواند طیف گسترده ای را انجام دهد. برخی از کلینیک‌ها و مراکز بهداشتی هزینه‌ها یا طرح‌های پرداخت را در مقیاس کشویی ارائه می‌کنند در حالی که برخی دیگر نیاز به پرداخت از قبل دارند. حتما بپرسید چه مدارکی باید همراه داشته باشید.

زمان سنجی

آماده باشید که پزشکان اغلب پشت سر می نشینند (اگرچه معمولاً تقصیر کامل ما نیست). اگر بتوانید خود را برای اولین یا دومین بازدید روز برنامه ریزی کنید، شانس بیشتری برای دیده شدن در زمان برنامه ریزی شده خود خواهید داشت. هنگامی که بلافاصله بعد از آن مجبور به انجام یک مورد مهم هستید، بازدید خود را برنامه ریزی نکنید. انتخاب روزی که در آن انعطاف پذیری بیشتری داشته باشید، استرس را کاهش می دهد.

اگر مرخصی گرفتن از محل کار دشوار است، به دنبال پزشکی باشید که ساعات عصر یا تعطیلات آخر هفته را دارد (بسیاری چنین هستند).

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی