برخی قیمت ها در سایت به روزرسانی نشده اند ، برای استعلام قیمت ها لطفا تماس بگیرید.
1

در حین بارداری چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

دوران بارداری یکی از مهم ترین دوران ها برای هر پدر و مادری است. دورانی است که باید خیلی مراقب سلامت نوزاد بود. نکات زیادی وجود دارد که اگر رعایت نشوند برای سلامت جنین خطرناک خواهند بود. سوالات کودکان در مورد مرگ هم علت دارد و هم باید به درستی جواب داد.

تنباکو

وقتی شما یا اطرافیانتان سیگار می کشید یا سیگار می کشید، کودک شما نیز سیگار می کشد. محیط بدون دود و بخار برای شما و کودک در حال رشد شما بهترین است.

حقایق مهم

استعمال تنباکو در دوران بارداری خطرات جدی برای شما و جنین شما به همراه دارد. نشان داده شده است که کشیدن سیگار در دوران بارداری خطر عوارضی مانند وزن کم هنگام تولد، مرده زایی، سقط جنین، کاهش رشد جنین، زایمان زودرس، جدا شدن جفت و سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) را افزایش می دهد. درباره پاسخ سوالات کودکان در مورد خدا زیاد سوال دارید که پیشنهاد می کنیم مطلب جالب بهترین کودک را بخوانید.

پرسش های رایج

من فقط روزی چند نخ سیگار میکشم. آیا هنوز باید ترک کنم؟

آره. همه دودهای تنباکو هم برای شما و هم برای کودکتان مضر است. هر چه زودتر به طور کامل ترک کنید، بهتر است.

در مورد استفراغ در دوران بارداری چطور؟

در حالی که سیگارهای الکترونیکی حاوی مواد شیمیایی مضر کمتری نسبت به سیگارهای تنباکو هستند، ممکن است همچنان حاوی نیکوتین باشند. کودک شما ممکن است در رحم مادر در معرض نیکوتین قرار گیرد، وقتی که ویپ می کنید. با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در مورد گزینه های خود برای ترک نیکوتین در دوران بارداری صحبت کنید.

آیا سیگار کشیدن بعد از تولد نوزاد برای من اشکالی ندارد؟

بهترین انتخاب برای شما و کودکتان این است که سیگار نکشید. اگر دوباره سیگار کشیدن را شروع کنید، کودک خود را در معرض خطر اثرات مضر دود دست دوم و سلامت خود را در معرض خطر اثرات سیگار قرار می دهید.

من می خواهم ترک کنم. از کجا می توانم کمک پیدا کنم؟

با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود برای حمایت و مشاوره در مورد زندگی بدون سیگار صحبت کنید. می توانید با مراجعه به “شما می توانید سیگار را ترک کنید. ما می توانیم کمک کنیم” کمک بیشتری برای ترک سیگار بیابید. وب سایت یا با شماره تلفن ۱‑۸۶۶‑۳۶۶‑۳۶۶۷ رایگان تماس بگیرید و با مربی ترک صحبت کنید.

بهداشت دهان و دندان

هورمون های شما در دوران بارداری تغییر می کند. این می تواند با افزایش خطر ابتلا به بیماری لثه (ژنژیویت) و عفونت استخوانی که از دندان های شما حمایت می کند (پریودنتیت) بر سلامت دهان شما تأثیر بگذارد. پریودنتیت همچنین با پیامدهای بد بارداری مانند زایمان زودرس یا تولد نوزاد با وزن کم همراه است. اینکه چگونه پریودنتیت ممکن است منجر به این پیامدهای ضعیف شود هنوز مشخص نیست.

حقایق مهم

عواقب پریودنتیت برای شما ممکن است شامل از دست دادن دندان، بیماری قلبی یا تنفسی و عوارض دیابت باشد.

اگر در دوران بارداری از حالت تهوع صبحگاهی رنج می برید، بیشتر در معرض خطر پوسیدگی دندان هستید.

پرسش های رایج

چگونه در دوران بارداری دهان خود را تمیز نگه دارم؟

دندان های خود را دو بار در روز به مدت حداقل ۲ دقیقه با استفاده از مسواک نرم و خمیر دندان حاوی فلوراید مسواک بزنید.

روزانه نخ دندان بکشید (حتی اگر لثه های شما خونریزی کند)

در صورت وجود آب فلوراید بنوشید

اگر از حالت تهوع صبحگاهی استفراغ کنم، چگونه می توانم خطر پوسیدگی و فرسایش دندان را کاهش دهم؟

بلافاصله پس از استفراغ دهان خود را با آب یا دهانشویه حاوی فلوراید بشویید. پس از شستشو، حداقل ۳۰ دقیقه صبر کنید (برای کاهش بیشتر اسید در دهان) و سپس دندان های خود را مسواک بزنید.

چگونه در دوران بارداری از پوسیدگی دندان جلوگیری کنم؟

ژنژیویت بارداری چیست؟

لثه های شما حساس تر هستند زیرا هورمون های استروژن و پروژسترون شما افزایش یافته است. باکتری در امتداد خط لثه ممکن است باعث تورم، قرمزی یا تحریک لثه‌های شما شود. بیشتر اوقات، مشکلات لثه مربوط به بارداری پس از زایمان ناپدید می شوند. در صورت ادامه، با متخصص بهداشت دهان و دندان خود تماس بگیرید.

فعالیت بدنی

ورزش بخشی از یک سبک زندگی سالم است و فواید زیادی در بارداری دارد.

حقایق مهم

ورزش برای زنان باردار سالمی که مراقبت های دوران بارداری را دریافت می کنند، ایمن و توصیه می شود.

ورزش می تواند:

به شما کمک می کند بهتر بخوابید

خلق و خوی و سطح انرژی خود را بهبود بخشید

به جلوگیری از اضافه وزن کمک می کند

کمک به یبوست، کمردرد و نفخ

به شما کمک می کند تا برای زایمان و زایمان قدرت ایجاد کنید

هر هفته ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط ​​را هدف گذاری کنید.

به بدنت گوش کن

در مراحل اولیه بارداری، برخی از زنان می توانند تمرینات ورزشی قبل از بارداری خود را ادامه دهند. سایر زنان احساس می کنند که لازم است در هفته های اول بارداری آن را آسان کنند، اما می توانند پس از رفع تهوع صبحگاهی یا خستگی مفرط به ورزش معمول خود بازگردند. ورزش های هوازی خفیف تا متوسط، مانند پیاده روی، به خلق و خوی شما کمک می کند و انرژی شما را بالا نگه می دارد.

مهم است که بدن خود را سوخت رسانی کنید، هیدراته بمانید و از گرمای بیش از حد جلوگیری کنید.

۱۵ تا ۳۰ دقیقه قبل از ورزش یک میان وعده کوچک بخورید. با معده خالی ورزش نکنید. برای جلوگیری از گرمازدگی و کم آبی بدن، قبل، در حین و بعد از فعالیت بدنی مقدار زیادی آب بنوشید. همچنین از فعالیت در فضای باز در روزهای خیلی گرم خودداری کنید.

بهترین انتخاب برای ورزش در بارداری چیست؟

انواع مختلفی از فعالیت های هوازی و تمرینات مقاومتی وجود دارد که زنان باردار می توانند برای کمک به سالم ماندن انجام دهند. بسیاری از زنان باردار ورزش در آب، مانند شنا یا ایروبیک در آب را راحت‌تر می‌دانند. فعالیت هایی را انتخاب کنید که خطر افتادن یا تماس با دیگران را به حداقل برسانند. ورزش هایی که قبلاً به انجام آن ها عادت کرده اید (پیاده روی، شنا، ایروبیک کم ضربه، دوچرخه سواری ثابت یا تمرینات قدرتی متوسط) گزینه های خوبی هستند. اضافه کردن یوگا یا حرکات کششی ملایم نیز می تواند مفید باشد.

آیا تمریناتی وجود دارد که نباید انجام دهم؟

برای جلوگیری از آسیب به نوزاد، از ورزش هایی که می تواند شامل تماس بالقوه باشد، مانند هاکی روی یخ، فوتبال و بسکتبال خودداری کنید. فعالیت هایی مانند اسب سواری یا موتورسواری، اسکی روی آب، غواصی، پرش با چتر نجات یا غواصی نیز می تواند برای کودک خطرناک باشد. آنقدر ورزش نکنید که احساس خستگی و زیاده روی کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی